Spångamoderaterna är en av Stockholms mest aktiva föreningar och vi har många energirika, kunniga och glada medlemmar som alla strävar efter en bättre framtid för Spånga, Stockholm och Sverige! Vår styrelse består av heltidspolitiker, egenföretagare, yrkesverksamma inom flera olika områden, småbarnsföräldrar, en senior, en student, en militär mm mm. En salig blandning som skapar bra synergier och framförallt är det trevliga, glada och energirika personer som alla hjälps år i strävan att skapa en bättre framtid. Vi har kul tillsammans!
Som medlem i Spångamoderaterna har du möjlighet att på olika sätt göra din röst hörd. Du bestämmer själv hur aktiv du vill vara men oavsett så påverkar ditt medlemskap Spånga! Våra kandidaters placeringar på valsedlarna baseras till stor del på hur många medlemmar vi har i föreningen, ju fler medlemmar desto fler Spångabor på valbara platser och därför behöver vi och Spånga ditt medlemskap och inte bara din röst på valdagen.
Vill du visa ditt stöd genom medlemskap är vi tacksamma för det, vill du bli aktiv och hjälpa till att aktivt driva förändring så kommer du få många nya trevliga och energirika vänner att arbeta tillsammans med!
Oavsett hur aktiv du vill vara så blir du inbjuden till våra aktiviteter och evenemang. Inför val kommer vi kontakta alla för att se om ni vill vara med på maillistan för valaktiviteter där vi kommer jobba intensivt för att få möjlighet att leda staden, landstinget och landet mot en bättre framtid.

Att bli medlem i Moderaterna innebär att du stödjer en politik som vill skapa ett samhälle där varje människa får utrymme att bestämma över sitt eget liv. En politik som värnar om att varje människa är unik och som står upp för allas rätt att vara olika. En politik som säger ja till valfrihet för alla, men också vågar tala om frihetens begränsningar.

Moderaterna är en idéburen organisation. Vår uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer. Vårt mål är att hela tiden vara ett parti i förändring. Ett parti som söker utmaningarna, pekar på samhällsproblemen och som sätter resultatet för människor före sakfrågorna.

Sverige är ett bra land. Ändå finns mycket kvar att förändra och förbättra och inte minst rusta oss för framtiden. Vill du hjälpa till?

Så här blir du medlem

1. Skicka ett mejl till Spångamoderaterna så skickar vi ett inbetalningskort.
  2. Swisha 100:- till 1233360070, uppge namn, personnummer och telefonnummer.
  3. Du kan också sätta in 100 kronor på bankgiro 5040-0365. Ange då namn, adress, telefonnummer, e-postadress samt om du vill vara medlem i partiet eller MUF.

Viktigt att du då även mailar Spångamoderaterna och meddelar att du blir medlem så att vi kan knyta dig till Spångamoderaterna eftersom föreningen inte anges i 2 & 3.

Vill du hjälpa oss växa? Värva fler medlemmar!

Börja med din närmste omgivning! Vänner, familj och bekanta. Är din bästa kompis medlem? Ta för vana att ställa frågan “Vill du bli medlem?” när du samtalar med andra vid t.ex. kampanjande. Ha alltid telefonnumret till hands så att det är enkelt att dela ut. Har du en blogg eller kanske en hemsida? Lägg gärna upp synlig information om hur man blir medlem.

Betalar du mellan den 1 sept till 31 december gäller ditt medlemskap även hela nästkommande år.

Varför ska man då bli medlem?
1. Som medlem kan man vara med och påverka
2. Som medlem får man tillgång till exklusiv medlemsinformation